“خالکوب آشویتس”

کتاب” خالکوب آشویتس” بر اساس داستان واقعی نوشته شده است. در زمان جنگ جهانی دوم، لالی سوکولوف، یکی از هزاران زندانی اردوگاه آشویتس است که وظیفه خالکوبی شماره بر ساعد تازه واردان به او‌سپرده می شود. گیتا یکی از صدها زندانی ایستاده در صف خالکوبی است. عشق در یک نگاه اتفاق می افتد و رنگی دیگر به این ماجرای هولناک می دهد. 

این کتاب هر دو‌ مولفه ی جذاب دوست داشتنی من را  یعنی  واقعی بودن و راوی  بخشی از تاریخ جهان بودن را دارد. چه بسیار با این کتاب زندگی کردم و  گریستم . چه بسیار ظلم ها دیدم و باریدم. بسیار دوستش داشتم و بسیار سپاسگزارم از “ شادی جان ” بابت هدیه دادنش. 


پ.ن: فکر اینکه تمام این جنایتهای  نازی ها  چیزی حدود چهل سال قبل از تولد من به وقوع پیوسته و همین آلمان پیشرفته ی امروزی، روزگاری نه چندان دور آدم ها رو‌ تو کوره های آدم سوزیش سوزانده، حالم رو خراب می کنه. از طرفی این تاریخ نه خیلی دور امیدوارم می کنه به تغییر. شاید چهل سال دیگه کشور من، کشوری سبزتر و ابادتر با مردمانی پرامیدتر باشه. شاید چهل سال دیگه نسل های بعدی خوشحال باشن که تو‌دوره ی پدرها و مادرها و پدربزرگ ها و مادربزرگ هاشون متولد نشدن. همین خیال خوش دلگرمم می کنه. 

نظرات 1 + ارسال نظر
نون سین یکشنبه 15 تیر 1399 ساعت 01:55 http://free-like-a-bird.blogsky.com

نمیدونم چرا دلم برات تنگ شده :)
مراقب خودت باش...
شاید آینده جور دیگه ای باشه ... همیشه این فضای مهاجرت رفت و برگشتی که همه مجبورن جاشون رو عوض کنن بوده در طول تاریخ ... در گذشته چون هواپیما به اندازه امروز نبوده تو محدوده های نزدیکتر بوده و الان خیلی پخش تر شده ...
یکی از دوستان من کسیه که در واقع هنوز بخشی از فامیل های پدریش توی ترکیه هستن و به زمانش جزوی از عثمانی بودن ... و خنده دارش اینجاست که بنا به اتفاقاتی ته اسمشون سید اومده و مثلا شدن سید :)) در حالی هیچ ژن سید بودنی ندارن:)
این داستان نازی ها واقعا یه عالم درس توشه .... و این داستان گیتا و اینا جزو معروفترین هاست... و ببین چقدر ادم دیگه تیکه و پاره شدن ...

مرسی عزیییییزم
تو لطف داری به من
اره واقعا ادم تاریخ رو‌که می خونه قلبش به درد می یاد و تازه می فهمه ظلم و ستم همیشه تو تازیخ بشریت تکرار شده و ما اشرف مخلوقات حتی به خودمون هم رحم نداشتیم دیگه جه برسه به حیوانات و گیاهان و کره ی زمین و زمان.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد